přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > O firmě Honda Karlovy Vary > Aktuality > Honda a mezinárodní autosalon ve Frankfurtu- kompletní info

Honda a mezinárodní autosalon ve Frankfurtu- kompletní info

10.09.2019

zařazeno v kategorii: Aktuality

 

Honda na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2019
2.  Představení sériově vyráběného modelu Honda e
3.    Honda potvrzuje další podrobnosti o technologiích pro správu energií
pro Evropu
4.   Honda představuje kompletní portfolio hybridních technologií
5.  V čele kolekce sportovních modelů Honda se představí vůz Formule 1
vítězící v závodech
6.   Informace o příslušenství Honda
3
1.  Honda na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2019
Společnost Honda na frankfurtském autosalonu 2019 představuje sériově vyráběnou verzi
elektromobilu příští generace s označením Honda e. Návštěvníci autosalonu budou mít
příležitost seznámit se s jedinečnou nabídkou funkcí tohoto vozu díky interaktivní prezentaci,
která bude zahrnovat virtuální realitu a další vyspělé technologie.
Prezentace je centrální součástí sekce „Svět elektromobilů", která je inspirována designem
modelu „Honda e" a poskytuje prostředí pro sdílení jedinečných funkcí a doprovodných
technologií tohoto vozu. Kromě interaktivních prezentací představí Honda také portfolio
řešení dobíjení pro různé situace. Ať už jde o unikátní systém dobíjení v městských ulicích,
který byl vyvinut ve spolupráci s firmou Ubitricity, nebo o obousměrný systém „Power
Manager Prototype", společnost Honda nabízí různé možnosti odpovídající všem
požadavkům zákazníků.
V rámci svého stánku bude Honda také vystavovat hybridní verzi modelu CR-V, společně
s ukázkou jednotlivých komponent pohotové a úsporné plně hybridní technologie i-MMD.
Vůz, který byl představen na začátku tohoto roku, je prvním hybridem nové generace, který
Honda na evropském trhu prodává. Expozici hybridů završuje letošní model NSX, vrchol
nabídky automobilů Honda.
Středobodem prezentace sportovních modelů bude čerstvý vítěz dvou závodů v Rakousku
a Německu, závodní vůz F1 Aston Martin Red Bull Racing RB15 s motorem Honda. Dále lze
vidět modely Civic Type R, Civic Sport Line a HR-V Sport.
2.  Představení sériově vyráběného modelu Honda e

  • Byla odhalena konečná podoba sériově vyráběného modelu Honda e
  • Výrazný, čistý design karoserie se snoubí s moderním, minimalistickým

a pohodlným provedením interiéru, v němž hrají hlavní roli pokročilé
technologie

  • Platforma s pohonem zadní nápravy a doširoka rozkročeným postojem vozu

zajišťuje sofistikované a dynamické jízdní vlastnosti  
4

  • Honda e je vozidlo, které odpovídá požadavkům moderního městského

prostředí

  • Jedinečná technologie osobního asistenta Honda dokáže díky využití umělé

inteligence komunikovat s uživateli v příslušném kontextu
Společnost Honda představuje na frankfurtském autosalonu 2019 konečnou podobu sériově
vyráběného elektromobilu příští generace s označením Honda e. Model Honda e byl
navržen s důrazem na jednoduchý design a účelnost. Díky hladce integrované konektivitě
a výjimečné jízdní dynamice dokonale odpovídá požadavkům moderního života ve městě
a poskytuje zákazníkům jedinečnou hodnotu.
Čisté linie karoserie elegantně doplňuje systém zpětných kamer, který nahrazuje klasická
boční zrcátka miniaturními kamerami. Záběry z nich jsou v reálném čase přenášeny na dvě
šestipalcové obrazovky v interiéru vozidla. Uvedené technické řešení s kamerami, první
v segmentu kompaktních vozů, přináší výrazné výhody z hlediska vzhledu a stylu,
bezpečnosti a aerodynamiky.
Nový vůz je z profilu charakteristický plynulými, elegantními obrysy, které jsou doplněny
„vyskakujícími" klikami. Tak je zajištěn dokonale jednolitý vzhled, který je zhmotněním
moderního a přívětivého konceptu. Díky použití zpětných kamer, nahrazujících postranní
zrcátka, mohli designéři vytvořit takřka nepřerušené propojení mezi čelním sklem a předním
sloupkem. Uvnitř se nachází digitální přístrojová deska nové generace přes celou šířku
vozu. Ta obsahuje pět displejů a propojený informační a zábavní systém. Tyto prvky tvoří
součást pohodlné, moderní kabiny, v níž jsou uplatněny decentní soudobé materiály.
Největší plochu digitální přístrojové desky přes celou šířku vozu Honda e zabírají dva
dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Tyto displeje fungují jako hlavní obrazovky
informačního a zábavního systému. Usnadňují přístup k řadě aplikací a propojených
informačních a zábavních služeb, díky nimž se vůz jednoduše a nenápadně stává součástí
moderního městského životního stylu majitele - ten si může dopřát zábavu a pohodlí jako
v obývacím pokoji. Bez ohledu na to, zda vůz jede, parkuje nebo se dobíjí, si mohou řidič
i spolujezdci vychutnat vždy stejnou konektivitu a pohodlí. Mají k dispozici bohatou nabídku
služeb, které jsou přístupné prostřednictvím digitální přístrojové desky nové generace.
Vůz Honda e je vybaven vysoce výkonným elektromotorem, který je k dispozici ve dvou
výkonnostních variantách - 100 kW (136 k)* a 113 kW (154 k)* - a s působivým točivým
5
momentem ve výši 315 Nm*. Akumulátor o kapacitě 35,5 kWh patří v této třídě
k nejkompaktnějším. Zároveň přitom umožňuje dojezd až 220 km* na jedno dobití - skvělá
hodnota pro každodenní provoz v městském prostředí. Díky funkci rychlého nabíjení lze
akumulátor dobít na 80 % kapacity již za 30 minut*. Výkonný elektromotor s pohonem zadní
nápravy je příslibem sportovní jízdy. Model je zárukou zábavných zážitků, pohotové odezvy
a pocitu propojení s vozem. Honda e se pyšní mimořádnou akcelerací. Zrychlení z 0 na 100
km/h dosáhne přibližně za 8 sekund.*
Propojené služby a aplikace, které jsou dostupné prostřednictvím dotykové obrazovky, lze
ovládat také pomocí osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů. Intuitivní
osobní asistent Honda je důmyslná funkce řízená umělou inteligencí (AI), která využívá
jedinečné kontextuální porozumění s cílem navodit přirozenou konverzaci a zajišťuje přístup
k celé řadě služeb online.
Unikátního osobního asistenta Honda aktivujete slovy „OK, Honda". Následně položíte
otázku nebo vydáte pokyn. Pomocí strojového učení tato technologie časem zvyšuje
porozumění hlasu dané osoby a na základě toho poskytuje přesnější reakce.
I když není majitel zrovna ve voze, může zůstat ke svému elektromobilu Honda e připojen na
dálku prostřednictvím aplikace My Honda+ v chytrém telefonu.
Tato mobilní služba byla představena v roce 2017. Od té doby byla upravena, aby nabízela
širší škálu funkcí. Umožňuje snadné zobrazení podrobných informací o stavu vozidla,
dálkové ovládání klimatizace, monitorování zabezpečení a sledování polohy. Mezi další
funkce typické pro elektromobil patří řízení nabíjení akumulátoru a sledování dojezdu.
Zároveň lze z mobilního zařízení předat vozu údaje o dobíjecích stanicích a navigační
pokyny.
Vůz Honda e je rovněž přístupný pomocí digitálního klíče. Lze jej tak zamykat a odemykat
prostřednictvím aplikace ve smartphonu.
* Interní údaje společnosti Honda
3.  Honda potvrzuje další podrobnosti o technologiích pro správu energií
pro Evropu
6
Kromě představení finální sériové podoby modelu Honda e sdělila společnost Honda při
příležitosti konání frankfurtského autosalonu další detaily k nabídce řešení pro nabíjení
elektromobilů a řízení energií. Tyto technologie jsou vyvíjeny s cílem poskytnout
zákazníkům s elektromobily vhodnou dobíjecí infrastrukturu pro nabíjení v ulicích i doma.
Zároveň zlepšují účinnost dodávky energie aktivním řízením poptávky v síti.
Honda Power Charger
Uživatelům, kteří mají možnost dobíjet si svůj elektromobil doma, nabíne Honda nabíjecí
jednotku Power Charger, která umožňuje optimální dobíjení střídavým proudem. Tato
jednotka je tvořena dobíjecím systémem, který lze připevnit na zeď nebo na podstavec. Má
maximální výstupní výkon 7,4 kW (jednofázová rozvodná soustava) nebo 22 kW (třífázová
rozvodná soustava). Díky těmto výkonům mohou majitelé modelu Honda e dobít svůj vůz na
100 % kapacity za 4,1 hodiny*, pokud hodnota proudu činí 32 ampér. Toto dobíjení je tak
znatelně rychlejší než prostřednictvím běžné zásuvky. Tento systém zahrnuje řadu funkcí
zvyšujících pohodlí a bezpečnost, mezi něž patří:
-  Funkce automatického obnovení, která zajišťuje, že pokud dojde k výpadku dodávky
proudu, nabíjecí jednotka se pokusí až 5krát provést restart, čímž jsou
minimalizovány problémy s nižším než očekávaným dobitím
-  Integrace s domácími zdroji obnovitelné energie. Lze například regulovat maximální
přípustnou hodnotu dobití s ohledem na kapacitu domácích fotovoltaických panelů,
domácího akumulátoru nebo tepelného čerpadla
-  Identifikace prostřednictvím bezkontaktního čipu RFID, takže systém mohou používat
jen oprávněné osoby
-  Mechanismus zajištění dobíjecího kabelu
Jednotka Power Charger je vybavena spínacími hodinami, uživatelé tak mohou při dobíjení
využít levnější energii v době nižší poptávky.
Systém dobíjení pro města ve spolupráci s firmou Ubitricity
Jedním z problémů, se kterým se potýkají řidiči elektromobilů ve městech, je nedostatečná
nabíjecí infrastruktura. S cílem vyřešit tento problém vyvinula Honda - ve spolupráci s firmou
Ubitricity, která se specializuje na oblast dobíjení - řešení, které usnadňuje řidičům dobíjení
ve městě. Tato technologie umožňuje nainstalovat nabíjecí jednotky na sloupy veřejného
7
osvětlení. Díky jedinečnému řešení přívodního kabelu s mobilním měřicím zařízením lze
náklady za dobíjení odečíst přímo z tarifu zákazníka, čímž odpadá nutnost registrace
u různých dodavatelů.
Honda Power Manager Prototype
Řešení Honda Power Manager Prototype je ukázkou obousměrného systému, který
propojuje elektromobily s chytrou elektrickou sítí. Tato technologie připojení „vozu k síti"
umožňuje inteligentní odběr a distribuci elektrické energie mezi elektromobily a rozvodnou
sítí. Výsledkem je zvýšení rovnováhy mezi poptávkou po elektřině a její nabídkou a lepší
využití obnovitelných zdrojů.
Rozvoj těchto nabíjecích funkcí povede k další integraci elektromobilů s existující rozvodnou
sítí. Pomocí energie v akumulátoru vozidla bude možné napájet domácnost nebo převádět
v době vysoké poptávky energii do rozvodné sítě. Akumulátor vozu může být následně dobit
v čase nižší poptávky, a to podle limitů stanovených uživatelem.
Společnost Honda vyvinula tuto technologii s firmou EVTEC.  Zkušební provoz této
technologie bude pokračovat i nadále, až do budoucího komerčního využití na počátku
20. let. (2020)
Ukázka chytrého rozvodného systému na stánku Hondy seznámí návštěvníky s tím, jak lze
efektivně skladovat elektrickou energii z obnovitelných zdrojů a převádět ji dále do
domácnosti nebo ji prodávat do sítě, což do budoucna pro vlastníky elektromobilů
představuje příležitost k dosažení příjmů.
Ukázkový projekt v Londýně využívá v součinnosti s místním úřadem zkušební jednotky
EVTEC. Elektrickou energii lze využít k nabíjení elektromobilů i napájení budov a v případě
potřeby ji lze vracet zpět do sítě.
Plány na komerční využití
Společnost Honda ve Frankfurtu potvrdila, že na trhu uvede v průběhu roku 2020, souběžně
s uvedením vozu Honda e, první komerční služby v segmentu energií. Prvními trhy pro
komerční nabídku budou Spojené království a Německo, další evropské trhy budou
následovat v příštích letech.
8
* Délka vypočítána pro dobíjení od okamžiku zobrazení kontrolky dobití na přístrojové
desce.
4.  Honda představuje kompletní portfolio hybridních technologií
V souladu se závazkem prodávat v Evropě od roku 2025 výhradně vozy s elektrickým
pohonem vystavuje Honda na svém stánku ve Frankfurtu kromě elektromobilů také hybridní
modely.
Nový model CR-V Hybrid, který je v prodeji od letošního roku, je prvním SUV od společnosti
Honda, který je vybaven hybridním hnacím ústrojím příští generace. Zároveň si uchovává
komfort, praktičnost a výhody, které z tohoto modelu činí již po mnoho let celosvětově
nejprodávanější vůz. Hybridní systém využívá technologii inteligentního pohonu s více
režimy (i-MMD) společnosti Honda. Ten je tvořen dvěma elektromotory, zážehovým
motorem s Atkinsonovým cyklem, vysoce výkonným lithium-iontovým akumulátorem
a převodovkou s pevným převodovým poměrem. Výsledkem je vysoká úroveň
kultivovanosti, citlivosti a účinnosti. Systém je k dostání ve verzi s pohonem přední nápravy
i obou náprav.
Technologie i-MMD společnosti Honda je ztělesněním filozofie, jejíž podstatou je
zjednodušování složitých technologií a zlepšování jejich dostupnosti pro zákazníky. Systém
i-MMD používá vyspělou řídicí jednotku pohonu, která určuje, jak co nejúčinněji využívat
palivo a elektrickou energii. To znamená, že řidič nemusí přepínat mezi třemi režimy
pohonu: elektrický pohon, hybridní a motorový pohon.
Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti vůz ve většině situací přepínat mezi
hybridním a elektrickým pohonem, čímž bude zajištěna lineární akcelerace. Motorový pohon
se zapne podle potřeby za účelem výrazného zrychlení a kvůli rychlejší jízdě na dálnici.
Kromě dvou ukázek modelu CR-V Hybrid je na stánku společnosti Honda k vidění také
technologie i-MMD, konkrétně klasický motor a elektromotor, které jsou srdcem tohoto
systému.
Na opačné straně výkonnostního spektra se nachází nový model z roku 2019, vůz
Honda NSX. Vozidlo NSX je zárukou vzrušujícího výkonu a využívá pokročilý hybridní
9
systém pohonu všech kol Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD).
Elektromotor pro přímý pohon vzadu a jednotka dvou elektromotorů umístěná vpředu
umožňují téměř okamžitou akceleraci a přispívají k vynikající dynamice. Tuto sestavu
skvěle doplňuje uprostřed umístěný 6válcový motor o objemu 3,5 litru a výkonu
507 koní.
Pro rok 2019 byla oznámena řada modernizací, které z tohoto převratného
supersportovního hybridu činí ještě zajímavější záležitost. Nová nabídka barev pro lak
karoserie a pro kožené čalounění v interiéru zvyšuje atraktivitu výrazného stylu. Pod
karoserií z různých materiálů se skrývá řada vylepšení podvozku. Patří k nim tužší torzní
tyče, nové pneumatiky s vyšší přilnavostí a úprava softwaru, která zlepšuje výkonnost za
všech jízdních podmínek, na silnici i na okruhu. Výsledkem je supervůz, který reaguje
ještě pohotověji na pokyny řidiče a který zajel kola na legendárním okruhu Suzuka
o téměř dvě sekundy rychleji.
5.  V čele kolekce sportovních modelů Honda se představí vůz Formule 1
vítězící v závodech
Na stánku společnosti Honda lze také vidět závodní vůz F1 Aston Martin Red Bull Racing
RB15 s motorem Honda. Ten nedávno absolvoval emocemi nabitý závod v Rakousku, kde
dosáhl prvního vítězství ve Formuli 1 pro Hondu po 13 letech. Poté si připsal další výhru na
okruhu Hockenheimring v Německu. Tým s mladými piloty Maxem Verstappenem
a Alexandrem Albonem je aktuálně třetí v Poháru konstruktérů. V sezóně 2019 zbývá odjet
ještě devět závodů.
Civic Type R a Sport Line
Model Civic Type R, proslulý překonáváním rekordů, je nadále zdrojem zájmu a nadšení ze
strany zákazníků, kteří hledají to nejlepší v kategorii výkonných hatchbacků s pohonem
předních kol. Tento model je vybaven dvoulitrovým motorem Honda VTEC TURBO
a charakteristickou 6stupňovou manuální převodovkou. Maximální výkon činí 320 koní
a točivý moment dosahuje 400 Nm. Tento vůz se pyšní jednou z nejrychlejších akcelerací ve
své třídě a dosahuje maximální rychlosti 272 km/h.
10
Jako zástupce opačné strany spektra modelové řady Civic vystavuje Honda model Civic
Sport Line. Tento model je v interiéru i exteriéru vybaven sportovními designovými prvky. Je
poháněn jednolitrovým tříválcovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon
129 koní a točivý moment 200 Nm.
HR-V Sport
Ukázku sportovních vozů završuje model HR-V Sport. Ten byl uveden na trh v první
polovině letošního roku. Pokračuje v tradici rovnováhy mezi výrazným designem,
technologiemi a prostorností, která z této verze modelu HR-V učinila světový bestseller.
Verze Sport je silnější variantou standardního modelu. Je vybavena 1,5litrovým motorem
VTEC TURBO s výkonem 182 koní a točivým momentem 240 Nm. Technologie tlumičů
„Performance Damper", jedinečná pro tuto verzi, je zárukou pohotovějších reakcí a většího
souznění s řízením. Výbavu vozu završují prvky ve sportovním stylu uvnitř i vně vozu. Patří
k nim doplňky s leskle černou povrchovou úpravou, litá kola v matně černé barvě a interiér
v tmavě červené kůži.
6.   Informace o příslušenství Honda
Nabídku vozů Honda doplňuje ve Frankfurtu bohatá paleta volitelného příslušenství.
Model CR-V Hybrid je vystaven se sadou Style Pack, která zahrnuje vylepšenou povrchovou
úpravu v barvě karoserie pro přední a zadní nárazník a boční prahy. 19palcová litá kola
CR1901 mají otvory v barvě Rombo Silver a vnější povrch s diamantovým výbrusem.
V interiéru je standardní obložení ve stylu dřeva nahrazeno texturovaným povrchem stříbrné
barvy.
Model HR-V Sport se dočkal dalších stylových vylepšení exteriéru, k nimž patří dekorace
předního nárazníku a spojler zadních výklopných dveří. Osvětlené obložení dveřních prahů
zobrazuje logo HR-V v modré barvě a má povrchovou úpravu z kartáčovaného hliníku.
Model Civic Type R je vybaven sadou Carbon Exterior Pack, kterou tvoří kryty vnějších
zrcátek, obložení středního sloupku, zadní spojler a zadní difuzor, vše s povrchovou úpravou
z karbonových vláken. Vzor z karbonových vláken doplňují jedinečné červené prvky, které
zdůrazňují aerodynamické detaily modelu Type R.

 

 
 

Pro zvětšení klikněte na vámi zvolenou fotografii.

 

« další aktuality z kategorie Aktuality

« zpět na seznam aktualit

 
 
Honda

Autoservis Kolovrátek, s. r. o.
Stará cesta 116, 362 63 Dalovice u Karlových Varů

tel.: +420 353 222 932
mob.: +420 733 682 274
email: prodej@kolovratek.com