přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > O firmě Honda Karlovy Vary > Aktuality > HR-V e:HEV - Technologie v optimální kombinaci efektivity a výkonu

HR-V e:HEV - Technologie v optimální kombinaci efektivity a výkonu

28.07.2021

zařazeno v kategorii: Aktuality

 

TECHNOLOGIE e:HEV MODELU HR-V PŘINÁŠÍ
OPTIMÁLNÍ KOMBINACI EFEKTIVITY A VÝKONU

  • Součástí standardní výbavy zcela nového modelu HR-V je dvoumotorová

hybridní technologie společnosti Honda

  • Systém e:HEV nabízí optimální rovnováhu mezi spotřebou paliva, nízkými

emisemi a dynamickým výkonem

  • Tato technologie čerpá z více než 20 let zkušeností v oblasti hybridních

technologií u silničních vozidel a ze znalostí načerpaných ze závodů
Formule 1®

  • Do konce roku 2022 společnost Honda elektrifikuje všechny klíčové modely

nabízené v Evropě
Společnost Honda oznámila, že zcela nový model HR-V, který se v Evropě začne prodávat
počátkem roku 2022, bude vybaven výhradně jejím vyspělým hybridním pohonem e:HEV.
Díky tomu, že toto kompaktní SUV bude vybaveno osvědčeným hnacím ústrojím, přinese do
této vysoce konkurenční třídy novou kombinaci efektivity a výkonnosti.
Pohonná jednotka e:HEV modelu HR-V nové generace poskytuje celkový výkon 96 kW (131
koní) v kombinaci s točivým momentem 253 Nm. Výsledkem je klidná a pohodlná jízda, ať
už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Hybridní systém s nízkou
spotřebou paliva produkuje emise CO2 od 122 g/km (WLTP) se spotřebou paliva 5,4 l/100km
(WLTP) a zároveň zrychluje model HR-V z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund.
Zcela nové HR-V je nejnovějším modelem, který se připojil do řady e:HEV. Přidalo se tak k
modelům CR-V a Jazz a je k dispozici pouze s hybridní hnací jednotkou. Model HR-V není
nutné připojovat a nabíjet a je tedy vhodný pro každou jízdní situaci. Kombinuje citlivý výkon
a efektivitu elektrického vozidla s užitností a flexibilitou tradičních vozidel poháněných
benzínovými nebo naftovými motory.
e:HEV: nízké emise, citlivý výkon
Tisková informace
Pokročilé hybridní hnací ústrojí e:HEV nabízí jedinečný plně hybridní zážitek, který si získal
uznání v celé Evropě díky kombinaci vysokého výkonu se značnou úrovní efektivity a
kultivovanosti v reálném provozu. Systém se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů s
vysokým výkonem, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC
s Atkinsonovým cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným
převodem a inteligentní řídicí jednotkou.
U hnacího ústrojí e:HEV již bylo prokázáno, že v novém modelu Jazz poskytuje v dané třídě
nejlepší poměr spotřeby paliva ke zrychlení. Jeho použití v modelu HR-V využívá podobné
uspořádání a dosahuje stejně působivé účinnosti, protože úpravy vnitřního spalování a
jednotky IPU vedly ke zvýšení točivého momentu. Rovněž byl zvýšen počet
akumulátorových článků ze 48 na 60 s cílem zohlednit větší rozměry modelu HR-V a zajistit
větší úložný prostor a vyšší elektrický výkon než 80 kW u modelu Jazz. Navzdory tomuto
většímu počtu akumulátorových článků nebyl díky promyšlené konstrukci sady akumulátorů
nijak narušen prostor interiéru. Mezi další úpravy hnacího ústrojí patří snížení převodového
poměru mezi elektromotorem a koly, aby se kumulativně zlepšilo zrychlení a dynamický
výkon modelu HR-V.
Systém e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy plynule přepínají s cílem zajistit
optimální výkon každé součásti při jízdě ve městě i na dálnici. Inteligentní elektronická řídicí
jednotka automaticky a neustále přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním
pohonem v závislosti na tom, který režim jízdy je v dané jízdní situaci nejhospodárnější.
Při jízdě konstantní vysokou rychlostí, například na dálnici, systém pohání spalovací motor,
což je pro tento scénář nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění,
vozidlo přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu
dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem, což opět
zvyšuje účinnost.
Pomocí voliče pohonu lze aktivovat režim „Sport", který umožňuje ještě ostřejší reakci na
sešlápnutí plynového pedálu, zatímco režim „Econ" upravuje systém klimatizace a reakci
plynového pedálu pro úsporu paliva. Navíc k režimu „Normal", v němž vozidlo využívá výhod
obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.
Pro lepší zážitek připomínající elektromobil řidič také může zvolit na převodovce rozsah B,
který nabízí volitelné úrovně rekuperace energie při dojezdu nebo brzdění. Úroveň
rekuperace energie a výslednou sílu účinku zpomalení lze v běžném rozsahu D podstatně
zvýšit pomocí pádlových voličů za volantem
Přepínání mezi těmito režimy jízdy, včetně nastartování spalovacího motoru s cílem
generovat elektrickou energii, cestující prakticky nepostřehnou. Na rozdíl od konvenčního
rozdělovače výkonu s planetovou převodovkou, která způsobuje vysoké úrovně tření, vytváří
převodovka s pevným převodem mnohem menší odpor díky minimalizovaným převodům a v
konečném důsledku spotřebovává méně energie při jízdě čistě na elektrický pohon.
Díky tomu vysoce efektivní systém společnosti Honda dosahuje vyššího podílu
akumulované doby jízdy na elektrický pohon při jízdě ve městě než jiné v současnosti
nabízené hybridní vozy.
Uplatňování zkušeností v oblasti hybridního pohonu načerpaných ze závodů
Formule 1®
Technologie hybridního systému e:HEV se inspirovala programem vítězné hybridní pohonné
jednotky Formule 1 společnosti Honda a využívá technických zkušeností týmu
motoristického sportu. Díky tomu dosahuje bezkonkurenční energetické účinnosti na silnici.
Výsledkem je, že nový model HR-V e:HEV nabízí výjimečnou účinnost a výkon v široké
škále jízdních podmínek.
Hybridní dědictví
Původní model Honda Insight 1999 vytvořila společnost Honda jako vůz s nejvyspělejší
hybridní technologií na světě. Tento vůbec první hybridní model nabízený k prodeji v Evropě
představil systém Integrated Motor Assist (IMA) značky Honda, který se spoléhal hlavně na
spalovací motor a v případě potřeby využil pomoc elektromotoru a rekuperace brzdné
energie ke zvýšení akcelerace a snížení spotřeby paliva. Společnost Honda pokračuje ve
vývoji své hybridní technologie a vyspělý dvoumotorový systém e:HEV se nyní používá v
modelech Jazz, CR-V, ve zcela novém modelu HR-V a nacházejícím modelu Civic 11.generace.
Zcela nový model HR-V e:HEV bude v Evropě k dostání počátkem roku 2022.

 

 
 

Pro zvětšení klikněte na vámi zvolenou fotografii.

 

« další aktuality z kategorie Aktuality

« zpět na seznam aktualit

 
 
Honda

Autoservis Kolovrátek, s. r. o.
Stará cesta 116, 362 63 Dalovice u Karlových Varů

tel.: +420 353 222 932
mob.: +420 733 682 274
email: prodej@kolovratek.com