přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > O firmě Honda Karlovy Vary > Aktuality > Systém nouzového volání e-Call v praxi

Systém nouzového volání e-Call v praxi

14.10.2020

zařazeno v kategorii: Aktuality

 

Honda velice dbá na bezpečnost svých zákazníků a tak ve všech stupních výbavy u našich nových modelů CRV, Jazz, Civic a Crosstar je ve standardní výbavě dodáván Systém nouzového volání tzv. E-Call

Stále existuje řada lidí, kteří při koupi vozu argumentují, že tento systém nepotřebují - že je ve voze zbytečný. Jen další elektronika která se může porouchat. Když ho nebudete potřebovat nikdy - skvělé. Co když ho ale budete potřebovat třeba jen jednou? Jen jednou může zachránit život. Buď Vám nebo někomu, kdo pomoc bude potřebovat.

Příklad uvádíme nehodu, která se stala 10. října 2020 v blízkosti Karlových Varů a jedním z havarovaných vozidel byla Honda CRV, vybavená systémem E-call.

Jak takový systém funguje z hlediska IZS nám popsal mluvčí HZS Karlovaského kraje por. Ing. Martin Kasal.

 


Vážený pane Kasal,

chtěl bych se dotázat na nedělní nehodu na silnici I/6 u golfového hřiště, kde havarovala i Honda CRV, která je již vybavena systémem e-Call. Dle fotografií byly v havarovaném vozidle aktivovány airbagy.

Klienti se často na systém e-call dotazují, ale téměř nikdo s ním nemá zkušenost v praxi. Zajímalo by mne, zda-li výjezd IZS byl „automaticky" na základě „volání" vozidla, nebo zda-li jste dle „volání" vozidla volali zpět do havarovaného vozidla případně zda-li byl rychlejší kolemjedoucí řidič či účastníci nehody a e-call byl celkově pomalejší a informace z něj neúplné.

Byl-li výjezd na základě „volání" z vozidla, zda-li byly zaslány informace o poloze voze, počtu pasažérů ve vozidla a aktivací airbagů atd.

Děkuji

L. Kolovrátek

Honda K. Vary


 

Dobrý den,

jako první informace o této nehodě byla ze systému e-call. Při zpracování údajů a během vyslání jednotek na místo přišla další informace ze systému ZZS. Tam volali účastníci nehody na tísňovou linku. Rychlejší bylo přijetí e-call, rozdíl od nahlášení přes tísňovou linku byl v řádech jednotek minut.

Systém e-call posílá automatické informace přímo do programu TCTV 112, který obsluhují hasiči, a ve kterém za zakládají události pro řešení. Z tohoto programu pak odchází výzva na vyslání jednotek hasičů, ale i policie a záchranné služby.

Informace ze zprávy e-call byly: přesný čas aktivace, zda aktivace proběhla automaticky z vozidla nebo ji vyvolal uživatel vozidla (v tomto případě automaticky), přesná poloha vozidla s pomocí souřadnic GPS, typ vozidla, typ paliva ve vozidle, vlastník a provozovatel vozidla vč. adresy, registrační značka, tovární značka vozidla, datum registrace, barva vozidla, počet míst k sezení a nejvyšší povolená provozní hmotnost vozidla.

Všechny tyto informace slouží k přesné identifikaci místa události a posouzení závažnosti dle typu a vlastností vozidla.

V přijaté informaci z e-call nebylo napsáno, že jsou aktivovány airbagy a nebylo napsáno, kolik bylo ve vozidle zapnutých bezpečnostních pásů. I tyto informace byl měly být systémem e-call posílány, v tomto případě se tomu tak nestalo.

Ze zaslaných informací přesto mohl operační důstojník vyhodnotit závažnost dopravní nehody. Nespornou obrovskou výhodou je jednak přesné určení místa pomocí GPS a rychlost předání informace o způsobené nehodě, prakticky v reálném čase bez jakéhokoliv zpoždění.

Ze strany ZZS, která vytěžovala svědky na tísňové lince, bylo použitelné doplnění o počtu zraněných osob.

Z dosavadních zkušeností se systémem e-call můžeme vyhodnotit, že systém vyniká především rychlostí zaslání informace o způsobené nehodě přímo na TCTV 112, přesnou identifikací vozidla a naprosto přesným určením místa. Společně s informací o zraněných osobách jsou toto klíčové informace pro vyhodnocení situace.

por. Ing. Martin Kasal, DiS
tiskový mluvčí
HZS Karlovarského kraje
Závodní 205, 360 06 Karlovy Vary
Tel.:  +420 950 370 389
Mobil: +420 725 103 389

 


Více o systému E-call naleznete v sekci Ke Stažení - Systém E-call

 

 

 

 
 

Pro zvětšení klikněte na vámi zvolenou fotografii.

 

« další aktuality z kategorie Aktuality

« zpět na seznam aktualit

 
 
Honda

Autoservis Kolovrátek, s. r. o.
Stará cesta 116, 362 63 Dalovice u Karlových Varů

tel.: +420 353 222 932
mob.: +420 733 682 274
email: prodej@kolovratek.com