přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > O firmě Honda Karlovy Vary > Aktuality > Zcela nový model HR-V nabízí mimořádnou účinnost hybridní technologie, prvotřídní prostor a příjemný zážitek z jízdy

Zcela nový model HR-V nabízí mimořádnou účinnost hybridní technologie, prvotřídní prostor a příjemný zážitek z jízdy

19.10.2021

zařazeno v kategorii: Aktuality

 

1. Zcela nový model HR-V nabízí mimořádnou účinnost hybridní technologie, prvotřídní prostor a příjemný zážitek z jízdy

  • Účinné a sofistikované hnací ústrojí poskytuje jedinečný zážitek z jízdy
  • Elegantní vzhled SUV kupé s čistým a moderním designem
  • Špičkový prostor s vysoce univerzálním a pohodlným interiérem
  • Integrované technologie podporují infotainment a konektivitu nové generace
  • Vylepšené zavěšení je zárukou dynamických jízdních vlastností
  • Komplexní balíček pokročilých bezpečnostních funkcí

 

Zcela nový model HR-V přináší jedinečný zážitek z jízdy s rychlou odezvou. Výkonné a úsporné dvoumotorové hnací ústrojí e:HEV společnosti Honda, u modelu HR-V poprvé součástí standardní výbavy, zajišťuje výjimečnou účinnost. Nová generace populárního kompaktního SUV značky Honda nabízí prvotřídní prostor, pohodlí a užitnost, ale také pokročilé technologie a bezpečnostní systémy, to vše v odvážné a elegantní podobě inspirované vozy kupé.

 

Nový model HR-V, který bude v Evropě k dostání koncem roku 2021, je nejnovějším modelem v nabídce společnosti Honda nesoucím označení e:HEV (hybrid electric vehicle), který navazuje na inovovaný model CR-V a zcela nový model Jazz, které byly uvedeny na trh v roce 2020. Připojuje se k elektrifikované řadě modelů Honda a je dalším krokem společnosti Honda při plnění cíle elektrifikovat do roku 2022 všechny hlavní modely nabízené v Evropě.

 

Výhradně hybridní model HR-V nové generace představuje završení rozsáhlé studie moderních postojů spotřebitelů. Po zhodnocení toho, jak dnešní aktivní, propojená populace rozpoznává a vybírá produkty s vysokou hodnotou, společnost Honda vyvinula model HR-V nejen jako zcela nové kompaktní SUV, ale jako spotřebitelský produkt, který musí zákazníky přitahovat - nabízet atraktivitu, funkčnost a užitnost.

 

Hlavní konstruktér Yoshitomo Ihashi k tomu dodává: „Vedli jsme skupinové diskuse s lidmi z různých prostředí, z mnoha oborů a napříč věkovými kategoriemi, s rovným zastoupením žen a mužů. To nám pomohlo přidat prvky, které přinesou zábavu a potěšení všem cestujícím. Snažili jsme se posílit, nikoliv potlačit, individualitu lidí a vytvořit vůz, který všem cestujícím umožní užívat si jejich životní styl."

 

Konstruktéři společnosti Honda uplatnili motto „Zintenzivněte svůj život" a zaměřili se na zajištění aktivního životního stylu v každé etapě vývoje nového modelu HR-V. Záměrem bylo rozšířit možnosti toho, co mohou zákazníci s vozem dělat s cílem podpořit a zintenzívnit svůj každodenní život.

 

Zcela nový model HR-V má moderní karoserii SUV kupé, která oslovuje jednoduchostí svého designu. Současně nabízí mimořádně pohodlný, prostorný a variabilní interiér více orientovaný na uživatele. Této přesvědčivé kombinace bylo dosaženo díky kompaktní integrované technologii hnacího ústrojí společnosti Honda a umístění palivové nádrže ve středu vozu. Výsledkem je špičkový prostor v interiéru a bezkonkurenční flexibilita díky univerzálním sedadlům Magic Seats, která nabízejí možnosti sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladního prostoru.

 

Stejně jako u exteriéru poskytuje prostorný interiér robustní, prémiový vzhled SUV, avšak s moderními tkaninami a materiály příjemnými na dotek. Moderní, minimalistický vzhled vychází z horizontálního rozložení přístrojové desky a přehledných linií a ploch napříč celým vozem. Pocit vzdušnosti a prostoru umocňuje nový systém rozvádění vzduchu vytvářející clonu čerstvého vzduchu kolem jednotlivých cestujících, který proudí z jedinečných průduchů ve tvaru písmene L umístěných v horních rozích palubní desky. Intuitivní a bezproblémové funkce a aplikace konektivity ve voze, které do kompaktního segmentu vozů SUV společnosti Honda přinášejí novou úroveň technologií, lze ovládat prostřednictvím dotykové obrazovky nebo hlasem.

 

 

Model Honda HR-V je vybaven nejucelenější nabídkou pokročilých bezpečnostních funkcí a asistenčních systémů ve své třídě. Disponuje technologiemi aktivní a pasivní bezpečnosti společnosti Honda, které přispívají k jednoduššímu a bezpečnějšímu řízení.



2. Hnací ústrojí e:HEV poskytuje optimální kombinaci účinnosti a výkonu

  • Dvoumotorová hybridní technologie společnosti Honda je součástí standardní výbavy
  • Vysoce účinný spalovací motor s Atkinsonovým cyklem
  • e:HEV nabízí optimální rovnováhu mezi spotřebou paliva, emisemi a výkonem
  • Čerpá z více než 20 let zkušeností v oblasti hybridních technologií u osobních vozidel a ze závodů Formule 1®

Zcela nový model HR-V je standardně vybaven pokročilým hybridním hnacím ústrojím e:HEV společnosti Honda, které dodává populárnímu kompaktnímu SUV dokonalou kombinaci efektivity a výkonu. Zcela nový model HR-V se tak připojuje k modernizovanému modelu CR-V a nově nabízenému modelu Jazz. Všechny tyto modely jsou k dispozici pouze s hybridním hnacím ústrojím.

 

Hnací ústrojí e:HEV si získalo uznání v celé Evropě díky kombinaci vysokého výkonu se značnou úrovní efektivity a kultivovanosti v reálném světě. Model HR-V není nutné připojovat a nabíjet, a je tedy vhodný pro každou jízdní situaci. Kombinuje citlivý výkon a efektivitu elektrického vozidla s užitností konvenčně poháněných vozů.

 

Nízké emise, vynikající odezva

Hnací jednotka e:HEV se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonový cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou se stálým převodem a řídicí jednotkou. Systém je výsledkem pokroků dosažených za více než 20 let vývoje hybridních technologií společnosti Honda u osobních vozidel a v závodech Formule 1®.

 

U modelu HR-V se výkon hnacího ústrojí e:HEV zvýšil z 80 kW (109 k), jak je tomu u modelu Jazz, na celkový výkon 96 kW (131 k) a točivý moment 253 Nm.

 

Systém e:HEV u modelu HR-V je kompaktnější než u modelu Jazz a má vyšší stupeň hustoty energie, což umožňuje generovat vyšší točivý moment. Počet článků akumulátoru se zvýšil o 25 %, což umožňuje větší kapacitu a elektrický výkon vyšší než 80 kW u modelu Jazz, přičemž řídicí jednotka pohonu (PCU) je nyní menší a integrovaná do motorového prostoru. Pro lepší odvod tepla je chlazena vodou místo vzduchem. Rovněž byl snížen převodový poměr mezi elektromotorem a koly, což dále zlepšuje dynamický výkon modelu HR-V.

 

Výsledkem je nenáročná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Model HR-V produkuje emise CO2 od 122 g/km (WLTP), má spotřebu paliva 5,4 l/100km (WLTP) a dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy.

Optimalizované režimy jízdy

Systém e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy plynule přepínají s cílem zajistit optimální výkon každé součásti při jízdě ve městě i na dálnici. Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky a neustále přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim je v dané jízdní situaci nejhospodárnější.

 

Při jízdě konstantní vysokou rychlostí, například na dálnici, systém pohání spalovací motor, což je pro tento scénář nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění, vozidlo se přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem, což opět zvyšuje účinnost.

 

Pomocí voliče režimu pohonu lze aktivovat režim „Sport", který umožňuje ještě ostřejší zpětnou vazbu plynového pedálu, zatímco režim „Econ" upravuje systém klimatizace a zpětnou vazbu plynového pedálu pro ještě větší úsporu paliva. Kromě režimu „Normal", v němž vozidlo využívá výhod obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.

 

Odezva a reakce jako u elektromobilu

Pro zážitek více připomínající elektromobil může řidič také zvolit voličem převodovky režim B, který nabízí volitelné úrovně rekuperace energie při „plachění" nebo brzdění. Úroveň rekuperace energie a výslednou sílu účinku zpomalení lze v běžném režimu D podstatně zvýšit pomocí pádlových voličů za volantem.

 

Přepínání mezi těmito režimy jízdy, včetně nastartování spalovacího motoru s cílem generovat elektrickou energii, cestující prakticky nepostřehnou. Na rozdíl od konvenčního rozdělovače výkonu s planetovou převodovkou, která má obvykle vysoké vysokou úroveň tření, vytváří převodovka se stálým převodem mnohem menší tření, což v konečném důsledku vede k nižší spotřebě energie při jízdě čistě na elektrický pohon.

 

Je velmi důležité, že vysoce efektivní systém s pevným převodem společnosti Honda také dosahuje vyššího podílu celkové doby jízdy na čistě elektrický pohon při jízdě ve městě než jiné v současnosti nabízené hybridní vozy.

 

Uplatňování zkušeností v oblasti hybridního pohonu načerpaných ze závodů Formule 1®

 

Technologie hybridního systému e:HEV se inspirovala programem vítězné hybridní pohonné jednotky Formule 1 společnosti Honda a využívá technických zkušeností z týmu motoristického sportu. Díky tomu dosahuje bezkonkurenční energetické účinnosti na silnici. Výsledkem je, že nový model HR-V e:HEV nabízí výjimečnou účinnost a výkon v široké škále jízdních podmínek.

 

Hybridní dědictví

Původní model Honda Insight 1999 vytvořila společnost Honda jako vůz s nejvyspělejší hybridní technologií na světě. Tento vůbec první hybridní model nabízený k prodeji v Evropě představil systém Integrated Motor Assist (IMA) značky Honda, který se spoléhal hlavně na spalovací motor a pomoc elektromotoru a rekuperace brzdné energie využil ke zvýšení akcelerace a snížení spotřeby paliva.

 

Společnost Honda pokračuje ve vývoji své hybridní technologie a vyspělý dvoumotorový systém e:HEV se nyní používá v modelech Jazz, CR-V, ve zcela novém modelu HR-V a nadcházejícím modelu Civic 11. generace.

 

 

 

3. Prémiový styl SUV se snoubí s moderní filozofii designu společnosti Honda

 

  • Kombinuje hladký, čistý design s robustností SUV
  • Designztělesňuje klíčové koncepty funkce a atraktivní krásy
  • Díky jedinečnému umístění středové palivové nádrže je kabina flexibilní a prostorná
  • Zdokonalené, čisté povrchy odrážejí nový designový přístup společnosti Honda

 

Při navrhování a vývoji nejnovější generace modelu HR-V konstruktéři společnosti Honda zcela od základů přetvořili toto populární kompaktní SUV. Ve svém průzkumu společnost Honda zjistila, že moderní spotřebitelé si vybírají produkty nejen na základě příslušného výkonu nebo atraktivního vzhledu, ale také podle toho, jak zapadají do jejich života a zda konkrétní produkt plní jejich individuální požadavky.

 

Výsledkem je, že model HR-V nové generace má moderní karoserii SUV kupé, která dosahuje oblíbené, ale vzácné kombinace prémiového a dynamického designu a mimořádné efektivity využití prostoru. Ztělesňuje novou, jednoduchou a čistou moderní filozofii designu společnosti Honda, kterou můžeme vidět u nedávno uvedených modelů, a úspěšně navazuje na pověst značky týkající se kvality, funkčnosti a praktičnosti.

 

Kompaktní tvar inspirovaný vozy kupé, který je definován stejnými klíčovými designovými koncepty funkčnosti a krásy, má známý avšak atraktivní vzhled, s hravým charakterem a robustností SUV. Jeho elegantní siluety je dosaženo zvýšením světlé výšky na 188 mm (MRO), tedy téměř jako u off-road zaměřených vozidel, a snížením výšky střechy o 20 mm oproti předchozímu modelu.

 

 

Zvětšení standardně montovaných kol na 18 palců vytváří silnější a účelnější poměr výšky karoserie k průměru pneumatik, který je patrný u mnoha SUV prémiových značek. Kromě velikosti pneumatik 225/50R18 s největším vnějším průměrem
ze všech 18palcových pneumatik je také největší ve třídě kompaktních SUV. Pokud jde o proporce, snížením předního převisu o 20 mm a přidáním 20 mm k zadnímu převisu se dále posiluje robustní postoj tohoto SUV. Celkový vzhled je díky tomu ucelený, jak to moderní zákazníci požadují.

 

Dopředu orientované osobité linie a hladké povrchy nového modelu HR-V vytvářejí pocit energického ducha a dynamičnosti. Exteriérové prvky byly záměrně začleněny do tvarů karoserie. Přední světlomety, jedinečná mřížka v barvě karoserie a výrazná spodní mřížka se hladce integrují do přední části vozu a předních panelů, což vozu dodává elegantní, impozantní a čistý vzhled.

 

Boky karoserie mají moderní estetický vzhled bez rušivých prvků s ostrou vodorovnou linií, která se táhne od zadních světel až k předním světlometům a vytváří dojem dynamické energie. Nakloněný přední sloupek a podlouhlá kapota zajišťují prémiový vzhled a vizuálně posouvají objem kabiny dozadu, aby se tak ještě více zdůraznily elegantní proporce připomínající kupé.

 

 

Vzadu se zřejmá snaha o dosažení kombinace užitnosti a estetické harmonie projevuje v jednoduchém, elegantním designu dveří zavazadlového prostoru s úhledně integrovanou klikou. Široký a vysoký vstupní otvor, nízká nákladová hrana a plochá podlaha zavazadlového prostoru usnadňují přístup k nákladu, a to navzdory linii střechy inspirované vozy kupé.

 

Aerodynamické účinnosti je dosaženo použitím štěrbiny vzduchové clony v předním nárazníku, decentních okrajů bočních prahů a elegantního tvaru zadních sdružených světel, jež byly individuálně tvarovány tak, aby snižovaly turbulence vzduchu. Tomu pomáhá i zadní boční spojler, který snižuje turbulence vzduchu za vozidlem, aniž by narušoval čistý a elegantní design.

 

Ve snaze o elegantnější vzhled a zajištění toho, aby exteriér vypadal krásně, a to i zblízka, věnovali návrháři velkou pozornost těm nejjemnějším detailům. Například linie zavírání kapoty s blatníky plynule přechází do bočních linií pro dokonalejší, souvislý vzhled. Tyto drobné designové aspekty zajišťují, že čisté povrchy nejsou přerušovány zbytečnými nebo nežádoucími stíny. Tento cit pro detail je patrný také u světel registrační značky, kliky výklopných dveří zavazadlového prostoru a zadní kamery integrované do jednoho celku. To přispívá k přístupu „čistého" stylu, který můžeme vidět i u ostatních nedávno představených modelů společnosti Honda, kde je stále patrnější snaha o jednoduchost.

4. Promyšlené uspořádání pro zajištění špičkového komfortu a užitnosti interiéru

 

  • Promyšlené uspořádání poskytuje cestujícím prostor odpovídající větším modelům
  • Funkce a uspořádání interiéru maximalizují pohodlí a snadné používání
  • Design kabiny definovaný koncepty světlosti a vzdušnosti
  • Jedinečný systém rozvádění vzduchu zajišťuje inovativní efekt přirozeného proudění vzduchu

 

Konstruktéři a návrháři společnosti Honda vytvořili návrh interiéru hybridního modelu HR-V nové generace s cílem odrážet hodnoty, potřeby a očekávání moderních uživatelů.

 

Díky začlenění principů vývoje „Man-Maximum, Machine-Minimum" (M/M) společnosti Honda vycházejících z přesvědčení, že technologie má sloužit řidiči a cestujícím, a designovému pojetí interiéru zaměřeného prosvětlení a provzdušnění nabízí tento zcela nový model standardy pohodlí a prostoru, které stanovují nová měřítka v konkurenčním segmentu kompaktních B-SUV vozů.

 

Yoshitomo Ihashi, hlavní konstruktér společnosti Honda, vysvětluje: „Zcela nový hybrid HR-V jsme navrhli tak, aby odrážel náročné hodnoty a potřeby moderních zákazníků a abychom oslovili novou generaci vlastníků vozů. Ti u produktů, které využívají, vyžadují účelnost a inovace. Díky promyšlenému použití našich nejnovějších technologií a designového pojetí jsme vytvořili vůz, který poskytuje prostornost, konektivitu, spolehlivost a variabilitu, jež jsou nutné s cílem plně podpořit a zlepšovat každodenní život těchto spotřebitelů."

 

Promyšlené uspořádání zvětšuje prostornost interiéru

S cílem zachovat rovnováhu mezi prémiovým stylem SUV a mimořádným prostorem interiéru konstruktéři společnosti Honda uspořádali všechny komponenty hybridního hnacího ústrojí do podvozku a motorového prostoru. Zásadní pokrok pro vytvoření dalšího prostoru zahrnuje přesměrování přívodu vzduchu a integraci komponent v části nad motorem. Díky tomu je v motorovém prostoru prostor pro elektromotory, konvenční motor i generátor.

 

Společnost Honda také zmenšila řídicí jednotku pohonu (PCU) o 20 % oproti předchozí generaci. To umožňuje umístit pomocný 12V akumulátor do prostoru motoru, čímž je zároveň uvolněno místo v zadní části vozu. Toho bylo možné dosáhnout díky nejnovějším polovodičům v PCU.

 

Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je také umístění palivové nádrže do středu podvozku pod přední sedadla, což je v této třídě jedinečné. Kromě toho je nyní jednotka topení, ventilace a klimatizace (HVAC) mnohem kompaktnější, což umožňuje nízký, horizontálně orientovaný design interiéru s lepším výhledem dopředu a pocitem většího prostoru navzdory kompaktní šířce karoserie.

 

Stanovení nových měřítek pro pohodlí v interiéru

Design interiéru modelu HR-V vychází z důrazu na interakci mezi cestujícím a vozem. Cílem je lépe ji podporovat a integrovat do každodenního života cestujících. To začíná už ve chvíli, kdy nastoupí do vozu. Každý designový prvek je věnován dosažení pocitu velkorysé prostornosti a vzdušnosti spojující cestující s okolním světem. Každá interakce s novým modelem HR-V je navržena tak, aby zajistila optimální uživatelský zážitek.

 

Pocit spojení s okolním světem začíná dokonalým výhledem dopředu. To umožňuje několik vylepšení. Za prvé, nová poloha při řízení, která je o 10 mm vyšší než u předchozího modelu. Okna jsou navíc tvarována tak, aby propouštěla co nejvíce světla. Pohledovým liniím pomáhá rovná linie kapoty a zpětných zrcátek, která jsou nyní umístěna níže na dveřích.

 

Prostorný a univerzální interiér je navržen tak, aby odrážel životní styl vlastníka vozu, nikoliv ceníkovou cenu, přičemž prvotřídní a vysoce kvalitní materiály a ozdobné prvky jsou k dispozici ve všech verzích.

 

Přední sedadla nové generace společnosti Honda stabilizující tělo jsou vybavena konstrukcí s rohožovitou strukturou, která nahrazuje pružiny použité u předchozího modelu. To pomáhá předcházet únavě na dlouhých cestách a zvyšuje pohodlí při každodenním použití. Pro větší pohodlí při řízení jsou ovládací prvky interiéru umístěny pečlivě v zorném poli řidiče. Přehledné a snadno použitelné rozložení přispívá k pocitu prostornosti díky okamžitě rozpoznatelným ovládacím prvkům audiosystému a ventilace, které umožňují bezpečné a intuitivní ovládání.

 

Ačkoliv jsou celkové rozměry vozidla podobné rozměrům předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena. Kromě zvětšení prostoru pro nohy cestujícím na zadních sedadlech o 35 mm nabízí oproti předchozímu modelu HR-V větší sklon sedadel o dva stupně díky umístění středové nádrže a promyšlenému uspořádání hybridních komponentů. Konfigurace platformy také umožňuje společnosti Honda zachovat mimořádně univerzální systém zadních sedadel Magic Seats, který poskytuje flexibilitu v podobě sklápění nebo napřimování sedadel podle požadavku na nákladní prostor.

 

Systém rozvádění vzduchu

Největší dopad na celkové prostředí interiéru pro cestující může mít i ten nejjemnější detail. Jedinečný systém rozvádění vzduchu představuje nový koncept vzduchotechniky s průduchy ve tvaru L umístěnými v horních rozích palubní desky, které všem cestujícím poskytují osvěžující účinky přirozeného proudění vzduchu.

 

„Tato myšlenka se zrodila z konceptu práce se světlem a větrem při navrhování s cílem zlepšit pohodlí cestujících," poznamenal Yoshitomo Ihashi, hlavní konstruktér společnosti Honda. „Naším záměrem bylo odstranit co nejvíce oblastí nepohodlí, jako inspirace nám sloužila samotná příroda. Tento nový přístup k ventilaci řeší rozdíly u tradičních konfigurací ventilace, kdy cestující často zažívají nepříjemné foukání vzduchu přímo na ně. Výsledkem je pocit uklidňující vzdušnosti a pohodlnější interiér pro všechny cestující."

 

K dispozici je fyzický volič pro přepínání mezi dvěma režimy - normální výstup s přímo směrovaným proudem vzduchu a systém rozvádění vzduchu, který vytváří nové jemné proudění vzduchu. Pokud je zvolen systém rozvádění vzduchu, jemný „vánek" je šetrně směrován podél bočních oken a ovívá tváře cestujících na předních sedadlech. Vzduch proudí také ke stropu, kde vytváří jemný vír, který cestující téměř nezaznamenají. Teplo v létě přenášené bočními okny je blokováno vzduchovou clonou, která se tvoří kolem cestujících na předních i zadních sedadlech, a stejně je tomu i s chladným vzduchem během zimy.

 

 

Cestující na zadních sedadlech si mohou také užívat vzduch proudící z průduchu v zadní středové konzole.
Kombinace těchto vlastností zajišťuje udržení stálé teploty v interiéru za jakýchkoliv povětrnostních podmínek.

 

Špičkový nákladový prostor

Zcela nový model Honda HR-V byl zkonstruován se zvláštním zaměřením na rozšíření možností, co mohou zákazníci s vozem dělat. Dodržováním principu vývoje M/M a promyšleným uspořádáním hybridních komponent do podvozku a motorového prostoru dosáhla společnost Honda špičkové úrovně zavazadlového prostoru s flexibilitou, která podporuje aktivní životní styl zákazníků.

 

Výsledkem je působivý objem zavazadlového prostoru navzdory dodatečným požadavkům na hybridní komponenty. Díky zcela rovné podlaze zavazadlového prostoru a univerzálním zadním sedadlům Magic Seats společnosti Honda disponuje model HR-V flexibilitou pro uložení nejrůznějších zavazadel a vybavení podle životního stylu cestujících.

 

Snadný přístup k zavazadlovému prostoru není nikterak omezován linií střechy inspirovanou vozy kupé. Promyšlené uspořádání, sedadla Magic Seats, nízká nákladová hrana zavazadlového prostoru, široký vstupní otvor a nízká, rovná podlaha zavazadlového prostoru společně zajišťují maximální prostor a přístup. Do vozu je možné naložit surfovací prkna a dvě horská kola pro dospělé (s odmontovanými předními koly) ve svislé poloze. K dispozici je také prostor pro další úložný box umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru pro bezpečné uložení nejrůznějších předmětů.

 

Pohodlné nakládání usnadňuje funkce zavření výklopných dveří při odchodu bez použití rukou*. Funkce detekce vzdálenosti inteligentního klíče zjistí, když se klíč vzdaluje od vozu, a automaticky zavře výklopné dveře zavazadlového prostoru.

 

Oproti předchozímu modelu byly také vylepšeny úložné prostory a body pro připojení po celé kabině. Velká středová přihrádka pojme velké i malé předměty a vpředu i vzadu jsou vždy dvě nabíjecí USB zásuvky*, navíc je k dispozici
bezdrátová nabíječka* nenápadně umístěná ve spodní části středové konzoly. Díky tomu mohou všichni cestující nabíjet svá zařízení současně. Prémiový audiosystém s 10 reproduktory a externí zesilovač* a dotykem aktivovaná světla v kabině ještě více umocňují pocit prémiového interiéru, pohodlného a uklidňujícího prostředí.

 

* Závisí na výbavě/specifikaci

 

 

5. Zkonstruován pro potěšení z jízdy

  • Nová úroveň dynamiky u modelu HR-V
  • Vylepšení podvozku a zavěšení kol maximalizuje agilitu a jízdní komfort
  • „Globální malá platforma" má vyšší podíl vysokopevnostní oceli pro lepší tuhost karoserie

 

Konstruktéři společnosti Honda analyzovali každý detail zážitku z řízení modelu HR-V, aby maximalizovali požitek z jízdy a pohodlí. Oproti svému předchůdci má zcela nový model HR-V tužší karoserii a přepracováno také bylo zavěšení kol, řízení a brzdový systém, takže reaguje přesněji na podněty řidiče, a přináší jistější, příjemnější a pohodlnější zážitek z jízdy.

 

Vylepšení řízení a zavěšení kol

Torzní tuhost a tuhost nastavení řízení se zvýšila o 15 %, což poskytuje pocit plynulejších změn směru. Počáteční zatáčení je přímější oproti modelu HR-V předchozí generace a celkový pocit při manévrování je mnohem lineárnější a přesnější.

 

Také zavěšení kol je citlivější se sníženým třením což je patrné od prvních okamžiků řízení. Toho bylo dosaženo zvýšením úhlu naklonění pružiny, aby byly sníženy boční síly působící na tlumič, který má také menší vnitřní tření. To v kombinaci s kulovými čepy s nižším třením a optimalizovanými pouzdry zajišťuje lineárnější a plynulejší pohyb.

Vzadu došlo k úpravě konstrukce i designu pružných pouzder. Díky tomu poskytují lepší ovládání zadních kol a jízdní komfort. Nová pouzdra naplněná kapalinou nabízejí vyšší tlumicí výkon a vynikající tlumení nízkofrekvenčních vibrací, což zajišťuje vynikající jízdu na nerovném povrchu a zároveň absorbuje určité frekvenční vibrace pro zlepšení jízdy na povrchu s drobnými nerovnostmi. Při přepracování designu pouzdra byla přidána příruba omezující boční pohyb napříč pouzdrem. Díky bezpečnějšímu usazení byla také snížena tuhost pružin pouzdra s cílem dále zlepšit ovladatelnost a jízdní pohodlí.

 

Systém aktivního brzdění (AHA) společnosti Honda. Systém AHA je dalším systémem, který zlepšuje dynamickou stabilitu vozu. Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách, například při nouzových vyhýbacích manévrech. Systém aktivního brzdění (AHA) funguje prostřednictvím stabilizačního systému vozu (VSA) a při otočení volantu mírně přibrzďuje vnitřní kola.
Výsledkem je zvýšená citlivost a stabilita vozu a předvídatelnější zážitek z jízdy.

 

Brzdná síla

Spolehlivou brzdnou sílu zajišťuje výkonný brzdný systém s 293mm vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami na předních kolech a 282mm kotouči na zadních kolech. Kromě toho speciálně navržený elektrický posilovač brzd propojený se systémem e:HEV optimalizuje rekuperaci brzdné energie v součinnosti s hydraulicky ovládanými brzdami a zajišťuje tak hladké a jisté brzdění.

 

Umístění brzdového pedálu u modelu HR-V bylo navrženo s důrazem na ergonomii, což snižuje únavu při řízení na dlouhé vzdálenosti. Dalším jemným doladěním se zmenšila mezera mezi plynovým a brzdovým pedálem o 5 mm a zvětšila se plocha pedálu. Jde o malou úpravu, pocitově je to však velká změna při přešlápnutí z brzdového na plynový pedál.

 

Ke standardním elektronickým brzdovým systémům patří: stabilizační systém vozidla (VSA), brzdový asistent (BAS), asistent rozjezdu do kopce (HSA) a automatické přidržení brzdy (ABH). Asistent pro jízdu z kopce, v Evropě poprvé k dispozici u modelu HR-V, funguje od minimální rychlosti 3 km/h. Tato technologie umožňuje lepší a plynulejší řízení na vozovkách s nižší přilnavostí a příkrým klesáním k dosažení větší jízdní jistoty za různých jízdních podmínek - od jízdy po kluzkých venkovních parkovacích rampách po jízdu po příkrých zasněžených vozovkách.

 

Platforma vytvořená pro špičkovou dynamiku a pohodlí

Současná „globální malá platforma" společnosti Honda byla pro nový model HR-V upravena, přičemž se zvýšil podíl vysokopevnostní oceli s cílem dosáhnout lepší tuhosti karoserie. Kromě toho se u příčného nosníku podlahy a vnitřního středového sloupku používá ocel třídy 980MPa s extrémně vysokým stupněm tvárnosti za studena, což dále zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost o 1,5 kg. Za zadní sloupky byla přidána uzavřená kruhová struktura s cílem posílit podvozek, což zajišťuje lepší kontrolu nad jednotlivými koly a nabízí lepší jízdní vlastnosti a dynamické chování.

 

Vylepšení v oblasti hluku, vibrací (NVH)

Kromě minimalizace vlivu elektrifikace na hmotnost a zlepšení bezpečnostních vlastností se dodatečná tuhost vzájemně doplňuje s vylepšením odpružení s nízkým třením, což poskytuje působivou stabilitu podvozku. Díky tomu jsou velké nerovnosti vozovky mnohem snadněji absorbovány, což zajišťuje hladší jízdu, zatímco vibrace z vozovky jsou potlačeny a rezonance motoru je snížena.

 

Všestranný přístup společnosti Honda k řízení hluku, vibrací (NVH) se také rozšiřuje na snížení změny akustického tlaku při startování benzínového motoru z režimu EV a potlačení hluku motoru při vyšších rychlostech, aby se snížil přenos vibrací způsobených zvýšením otáček motoru. To se týká i zvýšení celkové tuhosti střechy a snížení hluku rezonujícího z vibrací motoru. Konstruktéři také pracovali na snížení nízkofrekvenčního hluku z vozovky způsobeného změnami povrchu vozovky. Díky tomu prostředí v kabině poskytuje ještě příjemnější jízdu, zejména v režimu EV.

 

Tloušťka spodního panelu palubní desky, který hraje klíčovou roli v odizolování interiéru od hluku motoru, se zvýšila z 0,8 na 1,4, což má za následek výrazné omezení přenosu vibrací i hluku. Použitím jediného kusu plastu a většího počtu upevňovacích bodů se zvýšila odolnost proti vibracím, zatímco další zvukově izolační materiály jsou optimálně umístěny v klíčových oblastech, včetně horní části palubní desky, kapoty, obložení dveří, středové konzoly a vnitřních částí blatníku.

 

Opakovaným dolaďováním a testováním každého prvku, který přímo ovlivňuje zážitek z jízdy, dodala společnost Honda modelu HR-V nový dynamický charakter, který doplňuje moderní design vozu a vynikající úroveň vnitřního pohodlí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.    Vyspělé technologie ve voze umožňují cestujícím udržovat kontakt s každodenním životem

  • Možnosti konektivity ve voze nabízejí větší pohodlí a bezpečnost
  • Wi-Fi hotspot apřístup ke vzdáleným službám se starají opřipojení cestujících kinternetu
  • Rozsáhlá aktualizace aplikace My Honda+ pro snadnější používání
  • S podporou globálního serveru společnosti Honda a „over-the-air"   aktualizacemi

 

Zcela nový model HR-V nabízí velice působivou úroveň infotainmentu, který kombinuje intuitivní technologie s rozšířenou nabídkou služeb konektivity, které zvyšují pohodlí, komfort a bezpečnost.

 

Snadno použitelné rozhraní devítipalcové dotykové obrazovky je navrženo tak, aby minimalizovalo rozptylování řidiče. Doba strávená nastavováním u nejčastěji používaných funkcí je ve srovnání s předchozím modelem zkrácena o více než polovinu, což zajišťuje bezpečnější provoz a ergonomičtější fungování systému. Pohyb v systémovém rozhraní funguje stejně jako u smartphonu - stránky a seznamy se procházejí potáhnutím. Displej je možné nakonfigurovat tak, aby vyhovoval preferencím uživatelů včetně přizpůsobitelných zkratek k často používaným funkcím a zdrojům audia.

Komplexní sadu vestavěných aplikací lze doplnit o zrcadlení smartphonu prostřednictvím aplikací Apple CarPlay (bezdrátově prostřednictvím Wi-FI nebo kabelu) nebo Android Auto (prostřednictvím kabelu). Majitelé mají také možnost předplatit si Wi-Fi, aby se všichni cestující ve voze mohli připojit k Internetu.

 

Služby konektivity

Platforma My Honda+, která je k dispozici pro všechny vlastníky modelu HR-V, je na základě zpětné vazby od zákazníků kompletně přepracovávána a nabízí lepší uživatelský zážitek a dobu odezvy aplikace. Kromě toho společnost Honda přijala přístup „Konektivita jako služba" s on-line aktualizacemi (OTA), aby zajistila rychlejší a snadnější sdílení dalších funkcí. Rodina a přátele si mohou také užívat výhod aplikace My Honda+, pokud jsou do aplikace přidány jejich údaje.

 

Tom Cosens, vedoucí oddělení pro nové obchodní příležitosti společnosti Honda Motor Europe, uvedl: „Služby konektivity představují jsou základem našeho závazku, že všichni naši budoucí zákazníci s hybridními a elektrickými vozy budou mít k dispozici mimořádnou úroveň konektivity. Prostřednictvím řady služeb v rámci předplatného a on-line aktualizací poskytujeme zákazníkům společnosti Honda plnou kontrolu nad zážitky s jejich vozem a hladší integraci mobility s jejich životním stylem."

V prvním roce vlastnictví jsou dva z volitelných balíčků služeb konektivity: „Bezpečnost a cestování" a „Digitální klíč" pro majitele k dispozici zcela zdarma.

 

Rozšířená řada funkcí konektivity zahrnuje virtuální přístrojovou desku, dálkové zamykání a odemykání vozu, přístup k aktuálním údajům o vozidle a historii kontrol technického stavu vozu, podrobnosti o předplacených balíčcích služeb, jakož i připomenutí servisu a on-line rezervace na blížící se servisní prohlídku.

 

Balíček služeb „Bezpečnost a cestování" umožňuje zákazníkům vzdáleně posílat naplánované trasy do jejich satelitního navigačního systému a ukládat a sdílet historii tras. Uživatelům také umožňuje snadno vyhledat vůz zobrazením jeho polohy v aplikaci My Honda+. V případě nouzové situace lze stisknutím tlačítka aktivovat digitální asistenční službu Honda. Poloha vozu se pak automaticky sdílí s poskytovatelem asistenční služby. Pro větší klid a bezpečí mohou být majitelé upozorněni, pokud se vůz přemístí z předem vymezené zeměpisné oblasti.

 

Nový digitální klíč, který se ovládá ze smartphonu, přináší majitelům pohodlí a lze ho sdílet i s přáteli a rodinou. Pomocí digitálního klíče lze zamykat a odemykat dveře, nastartovat vozidlo a ovládat okna, ale také přijímat oznámení o stavu vozidla. Digitální klíč využívá zabezpečenou technologii Bluetooth (Android a iOS).

 

Všechny služby konektivity společnosti Honda jsou podporovány robustním zabezpečeným globálním serverem společnosti Honda a evropskou telematickou platformou společnosti Honda. Služby budou k dispozici na 17 evropských trzích a ve 13 jazycích, včetně češtiny.

 

 

 

7. Komplexní sada bezpečnostních technologií Honda SENSING

  • Komplexní sada aktivních a pasivních bezpečnostních systémů součástí standardní výbavy
  • Mezi prvky technologie Honda SENSING patří nová kamera s vysokým rozlišením a s širším úhlem záběru
  • Asistent pro jízdu z kopce, v Evropě k dispozici poprvé, funguje od rychlosti pouhých 3 km/h.

 

Zcela nový model HR-V přichází s celou řadou bezpečnostních funkcí, které zajistí nejvyšší úroveň ochrany všech cestujících. Automatické přepínání dálkových světel je standardem výbavy napříč celou řadou, verze Advance má navíc funkci sledování objektů v mrtvém úhlu včetně sledování dopravy při couvání z parkovacího místa a nejvyšší verze Advance Style dále aktivní LED světla pro zatáčení.

 

Jádrem systému je nová širokoúhlá kamera s vysokým rozlišením nahrazující víceúčelovou kameru a sadu senzorů modelu HR-V předchozí generace. Výkon jednoobjektivové kamery dále vylepšuje systém, který byl nedávno představen u nového modelu Jazz. Použitím umělé inteligence (AI) pro zpracování obrazu se zdokonalilo rozpoznávání objektů. Například systém pro zmírnění následků nehody (CMBS) nyní detekuje i motocykly před vozidlem pro zmírnění následků v případě nevyhnutelné kolize.

 

Kamera rozpoznává více druhů povrchu vozovky a dopravních charakteristik, vozidla vpředu nebo bílé čáry jsou detekovány s mnohem vyšší přesností, což vylepšuje odezvu akcelerace, když se vozilo vpředu vzdálí z dohledu nebo při předjíždění. To zahrnuje zjištění, zda se vozidlo blíží k vnějšímu okraji vozovky (směrem k obrubníku, do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu, nebo zda vjíždí do jiného jízdního pruhu bez signalizace změny směru jízdy nebo silničního značení. Kromě toho systém odhaduje sklon vozovky a vylepšuje tak schopnost udržovat rychlost při klesání. Kamera je nyní schopna eliminovat zamlžování a nabízí tak stále čisté zorné pole. Vzdálenost detekce objektů za vozidlem pak byla zvýšena ze 3 m na 25 m pro větší jistotu a bezpečnost.

 

 

Stejně jako všechny nové modely společnosti Honda je i zcela nový model HR-V vybaven technologií Honda SENSINGTM, která zahrnuje ucelenou řadu špičkových bezpečnostních technologií a pomůcek pro řidiče, jejichž cílem je zajistit snadnější a bezpečnější řízení.

 

Vylepšená technologie aktivní bezpečnosti Honda SENSING nabízí již v základní úrovni výbavy širokou škálu asistenčních a pomocných systémů, díky nové širokoúhlé přední kameře s vysokým rozlišením, která rozšiřuje zorné pole a vylepšuje přehled o dění za tmy a tím zvyšuje bezpečnost ve větším počtu různých situací z reálného světa.

 

Mezi prvky vylepšené sady technologií Honda SENSING patří:

o   Systém pro zmírnění následků nehody (CMBS), využívající přední širokoúhlou kameru, s vylepšeným nočním provozem pro detekci chodců na místech, kde není k dispozici pouliční osvětlení. Přepracovaný systém nabízí také lepší rozpoznávání cyklistů a je schopen zabrzdit, když vůz HR-V přejíždí nebo odbočuje do dráhy protijedoucího vozu

o   Adaptivní tempomat automaticky reguluje odstup mezi vozem jedoucím vpředu a umožňuje vozu HR-V sledovat provoz při nízkých rychlostech, například v dopravní zácpě. Systém také zahrnuje funkci „následování pomalou rychlostí" a přepracované časování zrychlení po přejetí do jiného jízdního pruhu a předjíždění

o   Systém brzdění při nízké rychlosti využívá sonarové senzory na obou koncích vozu, aby zjistil, zda při běžné jízdě nebo při příliš velké síle stlačení plynového pedálu existuje nebezpečí potenciální kolize se zdí nebo jinou překážkou.

o   Fungování systému pro udržování v jízdním pruhu bylo rozšířeno na nižší rychlost, od 72 km/h a 180 km/h na příměstských a vesnických silnicích, jakož i na dálnicích s více pruhy, pro vyšší bezpečnost v širší škále situací.

o   Vylepšený systém zabránění sjetí z vozovky pomáhá řidiči udržet se na vozovce tím, že detekuje čáry, trávu nebo štěrk jako hranice vozovky.

o   Systém rozpoznávání dopravního značení využívá přední širokoúhlou kameru k zjišťování dopravních značek, když se vozidlo pohybuje dopředu. Tento systém automaticky rozpoznává značky, kolem kterých vozidlo projede, a zobrazuje je na 7" LCD displeji. Systém je zkonstruován tak, aby detekoval kulaté dopravní značky s omezením rychlosti a další informace. Současně mohou být zobrazeny dvě dopravní značky. Na pravé straně displeje se zobrazují pouze značky s omezením rychlosti, zatímco vlevo se zobrazují značky „zákaz předjíždění" a omezení rychlosti s dodatečnými informacemi, například s informacemi o počasí

o   Inteligentní omezovač rychlosti rozpoznává dopravní značky určující rychlost a nastavuje rychlostní limit. Pokud dopravní značky ukazují nižší rychlost oproti aktuální rychlosti vozidla, rozbliká se kontrolka na displeji, spustí se zvuková signalizace a systém postupně sníží rychlost vozidla.

o   Systém ovládání akcelerátoru pro zmírnění následků nehody vpředu a vzadu může detekovat nadměrné vstupy u plynového pedálu, když je vozidlo v klidu nebo při nízkých rychlostech, poskytuje vizuální a zvuková varování a zároveň omezuje výkon, aby nedošlo k náhlému pohybu vpřed nebo vzad do překážek v okolí.

 

Řidič může určit, kolik podpůrných informací bude zobrazeno na přístrojovém panelu se sedmipalcovým LCD displejem.

 

Prvky pasivní bezpečnosti zakomponované do karoserie modelu HR-V

Všechny vozy HR-V jsou vybaveny jedinečnou konstrukcí karosérie Advanced Compatibility EngineeringTM (ACETM) společnosti Honda. Tato technologie představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost a zvyšuje ochranu cestujících v případě kolize.

 

Síť propojených konstrukčních prvků rozptyluje energii nárazu rovnoměrněji v celé přední části vozu, čímž omezuje síly přenášené do prostoru pro cestující. Konstrukce ACETM chrání vůz a jeho cestující rozptýlením energie z kolize a snižuje energii přenášenou na jiné vozidlo. Bezpečnostní funkce pomáhá chránit cestující ve voze v případě srážky s většími i menšími vozidly.

 

Z důvodu ochrany chodců upravila společnost Honda mezeru pod kapotou a účinnost tlumení nárazů. Pokud jde o dopad na nohy chodců, společnost Honda také upravila charakteristiky rozložení zatížení nárazníku, aby byla zajištěna špičková ochrana chodců, aniž by byl narušen styl.

 

Pasivní bezpečnost je při ochraně cestujících v případě nehody pro společnost Honda stejně důležitá jako bezpečnost aktivní. Majitelé vozů HR-V a jejich spolucestující jsou chráněni více airbagy, přičemž vůz je navíc vybaven také předními sedadly s ochranou krční páteře.

8. Technické údaje

 
 

Pro zvětšení klikněte na vámi zvolenou fotografii.

 

« další aktuality z kategorie Aktuality

« zpět na seznam aktualit

 
 
Honda

Autoservis Kolovrátek, s. r. o.
Stará cesta 116, 362 63 Dalovice u Karlových Varů

tel.: +420 353 222 932
mob.: +420 733 682 274
email: prodej@kolovratek.com

 

Název verze modelu

Elegance

Advance

Advance Style

Typ karoserie

5D SUV

Typ motoru

Hybrid se zážehovým motorem

Poháněná kola

2WD

Převodovka

eCVT

BENZÍNOVÝ MOTOR

Typ motoru

i-MMD

Název motoru

Inteligentní pohon s více režimy

 

Zdvihový objem (cc)

 

1 498 cm3

Vrtání × zdvih (mm)

73 x 89,5

Kompresní poměr

13.5:1

Ventilový rozvod

Řetězový rozvod, DOHC, VTEC (4 ventily / válec)

Emisní norma

EURO 6d

Vyžadované palivo

Bezolovnatý (95)

VÝKON

Max. výkon benzínového motoru (kW při ot./min.)

 

79 při 6000-6400

Max. výkon benzínového motoru Výkon (k při ot./min.)

 

107 při 6000-6400

Točivý moment (NM při ot./min.)

 

131 při 4500-5000

Max. výkon elektromotoru
(kW [k])

 

96 [131]

Max. točivý moment elektromotoru (Nm)

 

253

0 → 100 km/h (v sekundách)

10,6

10,7

10,7

Max. rychlost (km/h)

170

Úroveň hluku v interiéru (dB)

66,0

SPOTŘEBA PALIVA A EMISE

WLTC*


Nízká úroveň - CO2 g/km

104

104

104

Střední úroveň - CO2 g/km

94

94

94

Vysoká úroveň - CO2 g/km

103

103

103

Velmi vysoká úroveň - CO2 g/km

162

162

162

Kombinovaný cyklus - CO2 g/km

122

122

122

Nízká úroveň - spotřeba paliva l/100 km

4,6

4,6

4,6

Střední úroveň - spotřeba paliva l/100 km

4,1

4,1

4,1

Vysoká úroveň - spotřeba paliva l/100 km

4,6

4,6

4,6

Velmi vysoká úroveň - spotřeba paliva l/100 km

7,1

7,1

7,1

Kombinovaný cyklus - spotřeba paliva l/100 km

5,4

5,4

5,4

Emise

Oxid uhelnatý CO (mg/km)

 

58,2

 

58,2

 

58,2

Celkový uhlovodík HC (mg/km)

 

5,7

 

5,7

 

5,7

Uhlovodíky jiné než methan (NMHC) (mg/km)

 

4,6

 

4,6

 

4,6

Oxidy dusíku (NOx) (mg/km)

4,4

4,4

4,4

ROZMĚRY

Délka (mm)

4 340

Šířka (mm)

1 790

Celková šířka (mm) včetně sklopených bočních zrcátek

 

1 866

Šířka včetně bočních zrcátek (mm)

2 028,17

Výška - nenaložené vozidlo (mm)

1 582

Rozvor (mm)

2 610

Rozchod předních kol (mm)

1 535

Rozchod zadních kol (mm)

1 540

Světlá výška - s řidičem (mm)

188(MRO)

188(MRO)

188(MRO)

Světlá výška - v plně naloženém stavu (mm)

150,17

150,68

150,60

Průměr otáčení - obrysový

11,3 (vnější pneumatika)

Poloměr otáčení - stopový

 

5,5

Počet otáček volantu (od dorazu k dorazu)

 

2,4

OBJEMY

Palivová nádrž (litry)

40

Počet míst k sezení (osob)

5

Základní objem zavazadlového prostoru (v litrech, podle metodiky VDA)

 

319

 

319

 

304

Základní objem zavazadlového prostoru (v litrech, podle metodiky VDA) včetně úložného prostoru v podlaze

 

 

335

 

 

335

 

 

320

Objem zavazadlového prostoru - se sklopenými zadními sedadly, náklad až po střechu (v litrech, podle metodiky VDA)

 

 

1 289

 

 

1 289

 

 

1 274

Objem zavazadlového prostoru - se sklopenými zadními sedadly, náklad až po střechu (v litrech, podle metodiky VDA) včetně úložného prostoru v podlaze

 

 

 

1 305

 

 

 

1 305

 

 

 

1 290

Objem zavazadlového prostoru - se sklopenými zadními sedadly, náklad po okna (v litrech, podle metodiky VDA)

 

 

971

 

 

971

 

 

956

Objem zavazadlového prostoru - se sklopenými zadními sedadly, náklad po okna (v litrech, podle metodiky VDA) včetně úložného prostoru v podlaze

 

 

 

987

 

 

 

987

 

 

 

972

HMOTNOST

Pohotovostní hmotnost vozidla (kg)

1 380-1 401

Max. Povolená hmotnost (kg)

1 870

Užitečné zatížení (kg)

469-490

Max. Povolená hmotnost na nápravu - přední/zadní (kg)

 

1 030 / 890

Max. Přípustná hmotnost pro zatížení střechy (kg)

45

45

50